Novitus Billeterka

Novitus Billeterka – kompendium wiedzy Leave a comment

Novitus w swojej ofercie ma urządzenia, które sprawdzą się w wielu branżach. Nie omijają również transportowej, na co pozwala dostępna w Novitus Next Pro aplikacja Billeterka. Dzięki niej możliwa jest sprzedaż biletów – od niedawna również tych miesięcznych.

Czym jest Novitus Billeterka?

Novitus Billeterka to funkcjonalność urządzenia Novitus Next Pro pozwalająca przewoźnikom na wystawianie biletów w szybki i intuicyjny sposób – zarówno tych jednorazowych, jak i wprowadzonych w ostatnim czasie biletów miesięcznych na określonych trasach. Urządzenie Novitus Next Pro idzie w parze z dedykowanym serwisem billeterka.pl, w którym zarządzamy trasami, klientami, przysługującymi ulgami czy raportami ze sprzedaży biletów.

Co zrobić, by korzystać z Novitus Next Pro jako bileterki?

By możliwe było korzystanie z Novitus Next Pro jako bileterki, należy wykonać kilka kroków po jej zakupieniu. Zaczynamy od założenia konta we wspomnianym systemie billeterka.pl i dodajemy naszą kasę do listy urządzeń. Musimy się upewnić, czy unikatowy numer sprzętu jest poprawny.
W dalszej kolejności konfigurujemy połączoną z internetem kasę tak, by mogła ona działać jako bileterka, na co pozwoli dostępna aplikacja Billeterka. Przypominamy, że w IT-Logic gwarantujemy pomoc techniczną, programowanie urządzenie i fiskalizację oraz, w razie potrzeby, przeszkolenie z użytkowania zakupionego sprzętu fiskalnego.

Novitus Billeterka – jak przygotować się do sprzedaży?

Na samym początku wspomnieliśmy już, że Novitus Next Pro idzie w parze z serwisem billeterka.pl. Nim rozpoczniemy jakąkolwiek sprzedaż biletów, najpierw musimy zdefiniować różne parametry. Możemy rozpocząć od ulg – konieczny jest przynajmniej jeden ich zestaw.
Przechodzimy do utworzenia przystanków – podajemy numer, nazwę oraz miejscowość, w której się znajduje każdym z nich. Gdy w naszym systemie pojawią się przynajmniej dwa przystanki, możemy już z nich zbudować linię. Nazywamy ją, uzupełniamy numer i obowiązujący VAT. Po ukończeniu tych kroków czeka nas jeszcze dodanie cennika (zarówno dla biletu jednorazowego, jak i miesięcznego) oraz przynajmniej jednego kursu.
Gdy mamy już skonfigurowane wszystkie te informacje, musimy sparować je z naszym Novitusem Next Pro. W systemie billeterka.pl wchodzimy do zakładki „Lista urządzeń”, wybieramy kasę (lub dodajemy ją, jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej) i wskazujemy linie, która mają być na niej dostępne. Uruchamiamy aplikację Billeterka na urządzeniu i pobieramy dane z rozkładem jazdy. Teraz już można sprzedawać bilety.
Uwaga – jeśli w przyszłości zajdą zmiany np. cenniku, system umożliwia łatwą edycję danych. Trzeba przy tym pamiętać eksportowaniu zmienionych informacji do urządzenia.

Novitus Billeterka – jak sprzedawać bilety?

Jeśli chcemy sprzedać pasażerowi bilet jednorazowy, na urządzeniu Novitus Next Pro w aplikacji Billeterka wybieramy przystanek początkowy, końcowy, ewentualny typ ulgi, jeśli dana osoba ma do niej prawo, i sposób płatności.
Jak natomiast wygląda sprzedaż biletu miesięcznego? Najpierw należy go zamówić przez system billeterka.pl. Jeśli nie zdefiniowaliśmy cennika dla tego typu biletów, czas najwyższy. Potem, gdy przyjdzie do nas pasażer, klikamy w zakładkę Klienci i wybieramy opcję „dodaj klienta”. Pojawi się wtedy okienko z danymi do wypełnienia (data urodzenia, telefon i e-mail nie są obowiązkowe).
Pod zapisaniu informacji klikamy w opcję „bilety” przy danym użytkowniku i podajemy: nazwę linii do przejazdu docelowego i powrotnego, przystanki (początkowy i końcowy) i ewentualny typ ulgi. Jeśli na wcześniejszym etapie podany został adres e-mail, zostanie na niego wysłana wiadomość z zamówionym biletem). Zapisujemy całość. Wtedy pokazuje się nam podsumowanie całej operacji z kodem kreskowym i numerem przypisanym do pasażera.
Aby potem kierowca mógł sprzedać bilet danej osobie, musi otrzymać wspomniany numer (lub sczytać kod czytnikiem podłączonym do bileterki) i wprowadzić go do swojego urządzenia. Wtedy zobaczy dane pasażera i szczegóły zamówienia, zaznacza, na który miesiąc ma zostać wystawiony bilet, a po wybraniu sposobu płatności drukuje go. Później, by sprawdzić bilet, kierowca sczytuje go czytnikiem i klika opcję „przejazd”. Wtedy miesięczny jest zarejestrowany.
Kolejne odnowienie biletu nie wymaga już składania ponownego zamówienia w systemie billeterka.pl. Wystarczy, że pasażer poda swój kod kierowcy. Dalsza procedura jest taka sama.

Novitus Billeterka – raporty

Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, wykonywany jest raport dobowy, a wszystkie raporty biletów, ulg (i przejazdy) wysyłane są do systemu billeterka. Można jest potem sprawdzić po zalogowaniu się na konto. Ważne – bilety miesięczne są wysyłane bezpośrednio po sprzedaży.
Informacje można podejrzeć po wejściu w zakładkę „Bilety/Przejazdy”. Tam też wygenerujemy potrzebne dane i zestawienia fiskalne.

Novitus Billeterka – ile to kosztuje?

Sama kasa fiskalna z homologacją biletową Novitus Next Pro kosztuje 2690 zł netto, z kolei z wewnętrznym modemem GSM i pakietem internetowym na 24 miesiące, czyli Novitus Next Pro GSM24) 2890 zł netto. Ponadto można dokupić dodatkowe akcesoria do danej bileterki, jak czytnik kodów czy zasilacze samochodowe.
Miesięczny abonament w systemie billeterka.pl za jedną dodaną i ufiskalnioną kasę wynosi 29,90 zł netto. Istnieje możliwość dodawania do konta większej liczby urządzeń. Miesięczny koszt za każde z nich to również 29,90 zł netto miesięcznie.
Istnie również możliwość wykupienia przez przewoźnika pakietu 100 SMS-ów za 15 zł. Wtedy wiadomości o nabyciu biletu będą wysyłane przez system do pasażera (o ile ten poda swój numer telefonu).

W razie pytań lub niejasności zawsze służymy pomocą. Zapraszamy do kontaktu lub odwiedzenia nas w Radzyminie, ul. Stary Rynek 18.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SHOPPING CART

close