Zmiany w przepisach - eparagon zatwierdzony

eParagon już oficjalnie zatwierdzony Leave a comment

Ostatnie dni września to publikacja Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 12 września 2021 roku, w sprawie wymagań technicznych dla kas rejestrujących. Dowiadujemy się z jego treści o kolejnych zmianach mających na celu wdrożenie usług e-paragonu (paragonu w formie elektronicznej), zmieniają się także inne wytyczne odnośnie zasady pracy kas fiskalnych.

Rozporządzenie reguluje m.in. kwestie związane z e-paragonem. Kasy fiskalne mają mieć możliwość emisji jednej i drugiej formy dokumentu sprzedaży z opcją wyłączenia wydruku papierowego przy wyborze wersji elektronicznej. Sposób emisji paragonu będzie ustalał Klient. Kolejną istotną zmianą jest możliwość wysyłania danych zawartych w raporcie dobowym do CRK bezpośrednio po jego wykonaniu, z pominięciem harmonogramu. Możliwe ma być także wysyłanie do CRK pojedynczych paragonów, a nie jak jest aktualnie – przesyłanie grupy operacji w paczkach.

Większość kas online posiada już możliwość generowania e-paragonów, potrzebne było jednak ukazanie się Rozporządzenia, aby rozpocząć proces homologacji nowych rozwiązań przez Główny Urząd Miar (do tej pory nie istniała podstawa prawna takich zmian). Istniejące kasy online będą dostosowywane do nowych wymagań przy pomocy aktualizacji oprogramowania. W tym miejscu przypominamy, że aktualizacja oprogramowania kasy jest możliwa tylko po wykonaniu raportu dobowego urządzenia.

Kwestią otwartą pozostaje sposób dostarczenia paragonu w wersji cyfrowej Klientowi. Podawanie swojego adresu email czy numeru telefonu podczas zakupu z pewnością byłoby kłopotliwe i w wyniku np. literówki popełnionej przez sprzedawcę taki paragon niekoniecznie by do Klienta dotarł. Dyskutuje się o pomyśle, gdzie Klient, który chciałby otrzymywać paragony w formie elektronicznej, rejestrowałby się na określonej stronie Ministerstwa Finansów. Tam podawałby swoje dane, preferowany adres czy numer telefonu. System generowałby unikalny kod kreskowy, który skanowany byłby podczas zakupów.

Bardzo podobne rozwiązanie funkcjonuje z powodzeniem w wielu znanych sieciach handlowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

SHOPPING CART

close