Kasy online – jak sama nazwa wskazuje – do poprawnej pracy potrzebują aktywnego połączenia z Internetem. Wówczas, w trakcie pracy będą podejmowały próbę połączenia się z Centralnym Repozytorium Kas (CRK) i przesłania danych wygenerowanych przez użytkownika. W praktyce oznacza to, że w trakcie pracy może wystąpić szereg czynników uniemożliwiających poprawną transmisję danych do CRK i wygenerowanie stosownego komunikatu.
Szereg urządzeń będą wyświetlać odpowiednie indykatory (zazwyczaj w kształcie przekreślonej chmurki), inne będą generowały komunikat. Po ustaniu problemu, który uniemożliwia przesłanie danych kasa sama powinna przesłać zaległe informacje – w żadnym przypadku nie blokuje to możliwości pracy na urządzeniu.
Jeśli taki wskaźnik zaległych danych nie daje nam żyć, wymuśmy ręcznie przesłanie danych do repozytorium:
POSNET ERGO: Kierownik – > Konfiguracja -> Parametry ogólne -> Połącz z repozytorium
POSNET MOBILE ONLINE: Kierownik – > Konfiguracja -> Parametry ogólne -> Połącz z repozytorium
Fawag Lite Online: Kierownik – > Konfiguracja -> Parametry ogólne -> Połącz z repozytorium
Novitus Nano Online: F+MENU 555 (Serwis – > Repozytorium -> Wymuś przekazanie danych).
W przypadku, gdy powyższe procedury nie zakończą się wysłaniem danych, sprawdźmy dostępność Internetu w naszej sieci, zrestartujmy router, sprawdźmy ustawienia funkcji „Router Wifi” w telefonie.